Yurtiçi

Bana Ulaşın

......

Prag

5 çayını içtikten sonra Prag'a varmak adına yola çıkmıştık. Güzergah boyunca sakin ve kısmen küçük bir yoldan sınıra varmak adına gidiyor ve yol boyu tarlalarda bize eşlik ediyordu.

Ufka uzanan tarlaları gördükçe aklımdaki Avrupa medeniyeti yerini "Adana" siluetine bırakmıştı. Küçük köylerden, yeşilliğin arasından devam eden yolculuk bir tabelayla renk kazanıyordu.

Kayıtlarıma göre saatler 18.57’yi gösterirken Çek Cumhuriyeti sınırını geçiyorduk ve sevindirici bi şekilde NON-EU olarak değil gayet medeni bir biçimde geçiyorduk. Ülkeye girdikten yaklaşık 15 dk sonra tabelada da görüldüğü üzere Znojmo adlı bir kasabaya varmıştık. Kent içinden geçerken bi kaç kare yakalamayı başarmıştım.

" Siz de Google panaromadan “e59” numaralı yolu takip ettiğinizde geçmiş olduğum Prag yolunu kat edebilir ve sanal da olsa aynı duyguları yaşayabilirsiniz sanıyorum. " Znojmo'yu geçip otoyola çıktığımızda başkente yaklaşık 2 saatlik bir yolumuz vardı ancak yolda meydana gelen bir kaza sonucu 3 saat kadar rötarla başkente inmiştik.

Tren garının karşısındaki bir otoparka otobüsü bıraktıktan sonra ekipmanları alıp Mustek'in başındaki Ulusal Müze'den rotaya başladık. Saatin gece yarısı olması hasebiyle sokaklar biraz tenhaydı. Bundan faydalanarak Ahmetle pek çok fotoğraf çekinirken bi kaç genç yanımıza geldi. Slovenyalı bu Erasmus öğrencileriyle havadan sudan konuştuktan sonra haritamı göstererek yol tarifi aldım ve yola çıktık.

Paramızı bozdurup bi kaç atıştırmalık aldıktan sonra mustek üstünden on dakika yürüyerek Jan Hus Meydanı'na varmıştık. Meydanda 1915 yılında dikilmiş bi heykel vardı ve bu heykelin sahibi olan Jan Hus yakılarak infaz edilen bir teolog(imiş).

Meydan Tin Kilisesi'ne ve tarihi Astronomi Saati'ne ev sahipliği yapıyor. ülkenin %60’ının hiç bir dine inanmadığını düşündüğümüzde bu kadar muazzam mabetlere yazık oluyor doğrusu.

1410 yılında iki matematik mühendisi tarafından yapılan saat, gezegen üstündeki çalışan en eski saat aynı zamanda. Saat başı gelirken meraklı kalabalık toplanıyor ve saatin çalmasını bekliyor. Saat gece 1'i gösterdiğinde de çanlar çalmaya ve saat tekrar işlemeye başlıyor. Çanlar kesildikten sonra alkış kıyamet kopuyor Jan Hus Meydanı'nda. (ne de çok “saat” dedim yahu)

Ahmetle olan yolculuğumuz gece ilerlerken sürmekte ve daracık, karanlık, labirentvari Stare Mesto sokaklarında devam etmekteydi. yol üstü açık olan bi dükkandan 70 ve 90 “koruna”ya magnetlerimizi alıp “karluv most” a doğru gidiyoruz.

Vltava Nehri üzerine kurulu Karl Köprüsü, 1402 yılında tamamlanmış. 516 metre uzunluğundaki köprü kutsal Roma-Cermen Kralı IV. Karl adına yaptırılmıştır. Rönesans'ın etkisiyle 1700lü yıllarda üstüne otuzdan fazla heykel dikilmiş.

Heykeli geçip karşı kıyıya vardığımızda zamanında Franz Kafka'nın yürüdüğü sokaklardan geçerek, aslı varsa dünyanın en dar sokağına varıyoruz. (Aslı yokmuş!!)

Yarım metre genişliğindeki sokağı bulmakta biraz zorlansakta sokak başındaki “trafik lambasıyla” bize el sallıyor. Sokak dar olduğundan 2 kişi karşılıklı geçemiyor. Bundan dolayı sokağa biri girdiğinde diğer tarafa kırmızı yanarak bir karışıklık önleniyor.

Gece 2 sularında sokaktan ayrılıp, dinlenmek adına Ahmetle Mcdonald's'a oturuyoruz. O lavaboya gittiği bi sırada bende bi střední horká čokoláda alıyorum. Yanına da bi cookie alıp beklemeye başlıyorum. Ahmet'te geldikten sonra sıcak çikolatalarımızı yudumlarken gecenin değerlendirmesini yapıyoruz.

Hitler'in bile yıkmaya kıyamadığı bu kentte tarih-sanat ateyiz triyosu hemen göze çarpıyor. Biz de bunları konuşurken yavaş yavaş gitme vaktinin geldiğini anlayıp toparlanıyoruz.

Dışarı çıkıp Arnavut kaldırımlardan otobüsümüze doğru giderken sokaklar daha bi sakin geliyor gözüme. Arkada ise Aziz Nikola Kilisesi parıldıyor. Dolanarak otobüsün yanına gittiğimizde ise saat çoktan üçü bulmuş. O kadar koşuşturmacanın da etkisiyle koltuğa kurulur kurulmaz uykuya dalıyorum ve bir maceraya daha yelken açıyoruz..

Siz siz olun, Jan Hus Meydanı'nı görmeden, Astronomik Saat'in çan sesini duymadan, Karl Köprüsü'ne para atmadan ve mümkünse Prag Kalesi'ne çıkmadan dönmeyin derim..